آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت چهارم
نوشته شده توسط : ایفانت


آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسم چهارم , انتخاب کلمات کلیدی و بخش بندی سایت

تعیین بخش بندی های سایت

تصور کنید وارد یک وب سایت شده اید که در حیطه فروش تلویزیون های lcd و led فعالیت میکند. فرض کنید یک دستگاه lcd نیاز دارید که مارک آن سامسونگ باشد ، ابعاد آن 37 اینچ باشد ، دارای درگاه usb و... باشد. چگونه میتوانید به راحتی دریابید که این سایت چنین محصولی دارد یا خیر ؟ ایا میتوانید میان انبوه اطلاعات این سایت به سادگی به محصول مورد نظر خود دست یابید ؟ آیا جز اینکه این وب سایت دارای بخش بندی های مناسب بوده و شما بتوانید به راحتی در بخش مربوط به محصول مد نظر خود به جستجو بپردازید و به سادگی محصول مد نظرتان را بیابید راهی وجود دارد ؟   برای کاربرپسندی هرچه بیشتر و افزایش ناوبری وب سایتتان نیاز دارید تا بخش های مختلف سایتتان را به صورت کاملا مجزا در اختیار کاربران قرار دهید. برای مثلا میتوانید در سایت خود منویی به عنوان محصولات داشته باشید که به دو بخش lcd  و  led تقسیم شود ، هر کدام از این دو بخش به برندهای مختلف تقسیم شود برای مثال سامسونگ ، جی وی سی ، سونی و.... ، هرکدام از این برندها به ابعاد مختلف تقسیم شود برای مثال 37 اینچ ، 40 اینچ و... ، و به این ترتیب هر فردی که قصد خرید یک دستگاه lcd سامسونگ 37 اینچ داشته باشد کافی است از طریق منوی محصولات شما به زیرمنو lcd و سپس سامسونگ و در انتها 37 اینچ برود یعنی تنها با یک کلیک کاربر میتواند به محصول دلخواه خود دست یابد اما آیا اگر غیر از این کار صورت بپذیرد بازهم کاربران میتوانند به این سادگی به محصول مد نظر خود دستیابند ؟ یا اینکه تصور کنید دارای یک وب سایت خبری هستید و اخبار علمی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی و... را مخابره میکنید . اگر کاربری وارد سایت شما شود که هیچ علاقه ای به اخبار علمی و فرهنگی و هنری نداشته و تنها به دنبال خواندن اخبار ورزشی باشد ، چگونه میتواند به هدف خود دست یابد ؟ آیا اگر خبرهای منتشر شده در سایت شما بدون نظم و ترتیب بوده و تمامی موضوعات بدون بخش بندی های مخصوص به خود در روی صفحات سایتتان قرار بگیرند ، چنین کاربری حاضر به خواندن اخبار سایت شما خواهد بود ؟ حال تصور کنید بخش های مختلف سایت شما در اختیار کابران است و کاربر میتواند با انتخاب بخش های علمی ، فرهنگی ، هنری و یا ورزشی به بخش مربوط به این نوع اخبار رفته و اخبار مد نظر خود را دنبال نماید.  این یک مثال ساده بود تا بدانید در هر زمینه ای که فعالیت میکنید ( فروش کالا و خدمات ، بانک های اطلاعاتی و... ) مشخص بودن بخش های سایت برای کاربران بسیار با اهمیت است. اگر کاربران بتوانند به سادگی موضوع مد نظر خود را در میان موضوعات مختلف سایت شما بیابند قطعا رضایت آنها را جلب خواهید نمود در غیر اینصورت هیچ کاربری از نحوه نمایش اطلاعات سایت شما راضی نخواهد بود و در عمل از دو ناحیه ضربه خواهید خورد ، عدم کاربرپسندی و ناوبری ضعیف . کاربرپسندی و ناوبری دو عامل بسیار مهم در سئو به حساب می آیند که یکی از بهترین روش های بهبود این دو مسئله همین تعیین بخش بندی های سایت شما میباشد ( در مقالات بعدی به صورت مفصل تری در رابطه با کاربرپسندی و ناوبری صحبت خواهیم کرد . ) . 


تعیین نمودن کلمات کلیدی

پس از اینکه بخش بندی های وب سایت خود را مرتب نموده و کاملا هدفمند کردید ، نوبت به انتخاب کلمات کلیدی میباشد. قطعا هدف از سئو وب سایت کسب رتبه های بالا در نتایج موتورهای جستجو میباشد به همین دلیل انتخاب کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در سئو سایت شما خواهند داشت. اگر شما در زمینه فروش محصولات الکترونیکی کار میکنید ، انتخاب کلمات کلیدی ای مانند طراحی سایت ، فروش تلفن همراه و این قبیل کلمات که هیچ ارتباطی به فعالیت وب سایت شما ندارند برای شما آسیب های جدی به همراه خواهند داشت. به طور کلی باید هنگام انتخاب نمودن کلمات کلیدی سایتتان به سه نکته مهم و کاربردی توجه ویژه داشته باشید. ارتباط ، محبوبیت و رقابت سه نکته غیرقابل انکار در مبحث انتخاب کلمات کلیدی میباشد که به ترتیب اولویت و تاثیر گذاری در سئو این موارد را به شما توضیح خواهیم داد. 


1- مرتبط بودن کلمات کلیدی شما با محتوای سایتتان

هرچه کلمات کلیدی ای که انتخاب نموده اید در محتوای شما بیشتر تکرار شده باشد سئو این کلمات قوی تر خواهد بود . برای مثل اگر در زمینه طراحی سایت کار میکنید و کلمه کلیدی طراحی سایت یکی از کلمات مد نظر شما میباشد هرچه درون مطالب خود بیشتر از کلمه طراحی سایت استفاده نمائید سئو بهتری خواهید داشت اما اگر کلمه مد نظر شما طراحی سایت باشد ولی در متون خود از کلماتی مانند دانلود بازی و .... استفاده نمائید عملا سئوی وب سایت شما در این کلمه کلیدی دچار مشکل خواهد بود و نمیتوانید توقع داشته باشید در این کلمه کلیدی نتایج بالای موتورهای جستجو به ویژه گوگل را به خود اختصاص دهید.


2- میزان جستجوی کلمات

سعی کنید کلماتی را انتخاب نمائید که از نظر محبوبیت میان کاربران نیز وضعیت خوبی داشته باشد ( به علاوه اینکه نسبت به محتوای سایت شما نیز کاملا مرتبط و پرتکرار باشد ) ، برای مثال اکثر کاربرانی که میخواهند نسبت به خرید  بازی از طریق اینترنت اقدام نمایند کلمه خرید بازی را سرچ میکنند به همین دلیل این کلمه برای فروشندگان بازی میتواند کلمه کلیدی مناسبی تلقی شود . هرچه کلمات کلیدی انتخابی شما بیشتر جستجو شود شانس شما برای حضور در رتبه های بالاتر نتایج موتورهای جستجو نیز بیشتر خواهد بود البته در نظر داشته باشید که مرتبط بودن این کلمات با محتوای شما نیز بسیار مهم است.

3- میزان رقابت

سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که رقابت بر سر آن ها زیاد نباشد و یا اگر رقابت سنگینی در این کلمات بود سعی کنید نسبت به دریافت بک لینک از سایت های مشابه خود برنامه ریزی نمایید . ( در مقالات بعدی به صورت کامل و مفصل در رابطه با بک لینک صحبت خواهیم کرد . ) قطعا کلماتی که رقابت در آنها سنگین است نیاز به سئوی قدرتمندی دارند به همین دلیل سعی کنید نسبت به انتخاب کلماتی اقدام نمائید که از رقابت کمتری برخودار بوده و یا اگر مایل به رقابت هستید تمامی نکات مربوط به انتخاب کلمات کلیدی را رعایت نمایید زیرا در غیراینصورت در این رقابت نتیجه ای جز شکست مشاهده نخواهید کرد.


عنوان سایت

عنوان سایت اساسی ترین متا تگ برای موتور های جستو به شمار می آید به همین دلیل باید در انتخاب عنوان طراحی سایت دقت بسیاری صورت پذیرد تا عنوانی مناسب برای صفحات سایت در نظر گرفته شود . در عنوان سایت حتما سعی کنید که از اصلی ترین کلمات سایت خود نیز استفاده کنید، البته به یاد داشته باشید در به کار بردن کلمات کلیدی سایت زیاده روی نکنید و اعتدال را رعایت نمایید . عنوان سایت تقریبا نباید از 60-70 کاراکتر بیشتر باشد ، از طرفی سعی کنید عنوان صفحات شما با کلمات کلیدی و محتوای صفحاتتان نیز مرتبط باشد زیرا در این صورت گوگل بهای بیشتری به وب سایت شما خواهد داد. در انتخاب عنوان صفحاتتان بسیار دقت نمایید زیرا اگر عنوان صفحات شما شبیه به عنواین اسپم باشد گوگل ارزشی برای صفحه شما قائل نبوده و در نتایج خود نیز قطعا رده های بالا را به شما اختصاص نخواهد داد . سعی کنید حتی الامکان از - و | استفاده ننمایید زیرا برای گوگل این نوع کاراکترها تا حدی اسپم به حساب می آید و استفاده بیش از حد از این کاراکتر ها باعث میشود صفحات شما در نتایج گوگل رده های قابل توجهی را به خود اختصاص نداده و سئوی سایت شما به شدت دچار مشکل شود.

 

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت اول

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت دوم

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت سوم

بهینه سازی سایت

 منبع : مقاله ی آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت چهارم از سایت ایفانت




:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت ارزان , سئو , برندینگ , بازاریابی اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: